reede, märts 13

Öölugemine Kaiu Põhikoolis

12. märtsil toimus Kaiu Põhikoolis 1 - 4 klasside öölugemine. Olen sarnastest ettevõtmistest üsna palju kuulnud ning Kaiugi kool teeb seda juba mitmendat aastat, kuid seni pole ühelgi sarnasel üritusel osalenud. Olen rõõmus, et sellel aastal avanes minelgi võimalus võtta osa Kaiu algklassilaste öölugemisest.
Kuna mul pole kuigi suuri kogemusi lastega töötamisel, siis oli öölugemine mulle suureks väljakutseks. Elamus, mille sain oli  väga kosutav ning mitte ei saa seda jätta jagamata.

Niisiis....
Koolimajja koguneti õhtu kella seitsmeks. Esmalt seati valmis oma magamisasemed ning seejärel koonduti kooli aulasse, kus toimus öölugemise sissejuhatus, õpilaste rühmadesse jaotamine ning reeglite määramine. Igaks juhuks täpsustan, et kogu ürituse eestvedajad ja organiseerijad olid Kaiu algklasside õpetajad.

Seega, alati on oluline alustada reeglite ja kodukorra kehtestamisega, mis aitab kõigil toimuvaga paremini hakkama saada. Reeglite mõtlemine ja üleskirjutamine oli lastele esimeseks ülesandeks. Iga rühm kirjutas oma reeglid, mida hiljem tutvustati ka teistele ning kinnitati aula seinale.


Lapsed rühmadesse jaotatud (4 rühma), reeglid paika pandud - võiski öine lugemine alata.
Tegevusi ja ettevõtmisi oli üsna erinevaid: kes küpsetasid torti, kes meisterdasid, kes võtsid osa näidendi lavastamisest. Minule jäi loomulikult juttede lugemine. Lisaks muinasjuttudele lahendasime mõistatusi ja sõnamänge ning katsetasime tagurpidi  lugemist. Lastel olid kaasas ka oma raamatud ning kes soovis luges sealt ühe lõigu või tutvustas raamatut oma sõnadega.

Rõõm on tõdeda, et lapsed tahavad lugeda ning rääkisid meeleldi ka oma loetud raamatutest. Arusaam, et tänapäeva lapsed ja noored ei taha lugeda, ei pea siiski päris paika. Oma esimese öölugemise kogemuse põhjal võin öelda, et lapsed siiski armastavad lugeda ning see ei olnud sugugi teeseldud huvi.

Minu kümne tööaasta jooksul oli esimene kord osaleda nii mahukal laste üritusel. See on kogemus, mida võiks korrata.
Ma ei tea päris täpselt, kuidas jäid rahule lapsed, kuid mina sain positiivse emotsiooni. Tunnistan, et mul on selles vallas veel palju õppida ja harjutada.
Imetlen õpetajaid -  nii palju head ja positiivset pealehakkamist. Super! Mul on ikka veel väga pikk tee käia....

Õhtu jätkudes esitas iga rühm Ülo Silla juhendamisel selgeks õpitud lühinäidendi, peale mida mindi  Marko Orava eestvedamisel öist taevast uurima. Kuigi ma ise tähistaevast uurima ei jäänud, võib öelda, et taevas oli sel ööl imeline ning usun, et lapsed ja õpetajad said näha nii mõndagi põnevat.

Enne magaminekut loeti veel oma kaasavõetud raamatut ning vaadati filmi, kuid selleks ajaks olin mina juba tagasi kodus.

Tänan suurepärase õhtu eest Kaiu algklasside õpetajaid ning õpilasi. Oli tore ja uudne kogemus, mida olen alati nõus uuesti kordama.

Lisan ka väikese fotoseeria sellest, mis silma jäi. Teistes töötubades mul ei õnnestunud käia, kuid ega ajaliselt polekski jõudnud.

Õpetajad kodukorda selgitamas

Reeglite määramine - rühmatöö



Reeglite tutvustamine

Loeme


Näitejuhid
Näidendite esitamine

Maal tänutäheks - aitäh!


Kommentaare ei ole:

NB!

  RAAMATUKOGU 27. MÄRTSIL SULETUD OLEN KOOLITUSEL VABANDAN