reede, märts 17

Emakeelepäev


Pildiotsingu päike ja rukis tulemus
Nagu veiklev rõõmus päikselaik
on mu emakeel.
Linnulaul, mil juures nukker maik,
on mu emakeel.
Sündis seal, kus rukis küpseks sai,
minu emakeel.
Lätteveena huulte peale jäi
minu emakeel.

               V. Timin

   
Tänavuse emakeelepäeva teemaks oli " Kauneim omaloodud emakeelne lause".
Osalejatel tuli emakeelepäeva tähistamiseks mõelda tema meelest kauneim eestikeelne lause.
Veenduge nüüd  ise, milliseid kauneid lauseid meie osalejad välja mõtlesid.

Taamal kollendavad kodutalu kuldsed viljapõllud.

Kuu kumab kuldselt kuusikus.

Tule täna siia.

Sokk läks üle silla, saba tegi tilla - tölla.

Tsirk lennas üle  jumats tare ja ütel, kae koh´ ma jõud põless!

Me isamaa, metsade rajal,
kodukülade tolmusel teel,
olgu jõudu Sul elada kaua,
mu helisev emakeel.

Märkimata ei saa jätta, et eesti keele ilusaim lause on "Sõida tasa üle silla". Eesti keele ja kaunite eestikeelsete lausete kohta loe  ka SIIT.

Emakeele kohta jagati veel mitmeid mõtteid ja arvamusi. Eriti suure väärtuse meie keelele annavad murded ja murrakud. Kuid samaaegselt rikastub meie keelevaramu uute sõnadega nagu nt "nuhvel", "nöha", "endel", "feilima", "leima" jne.
Humoorikaid lugusid räägiti ka võõrkeelte kasutamisest. Kellel meist poleks mõnda lugu, kui ennast tuleb mõistetavaks teha käte - jalgade abil. Kogemata valesti öeldud  sõna või väljend võib tekitada halenaljakaid ja piinlikke olukordi. Huvitavaid lugusid elust enesest räägiti mitmeid, kõiki neid siia kirja panna küll ei suudaks. Ära kaoks jutte ilmestavad nüansid ja kehakeel.


Lõpetuseks teadus- ja haridusministri Mailis Repsi emakeelepäevale kirjutatud artikkel, milles ta meenutab kümmet eesti keele ilusamat lauset. Loe SIIT.

Oli tore muljetada meie armsa ja ilusa emakeele teemal. Aitäh osalejatele.

Kohtumiseni!
Seltskond arutlemas emakeele ilu ja võlu üle.



Kommentaare ei ole:

Uued raamatud

 Arikainen, Ene "Karulauk minu aias ja köögis" Azojan, Tiina "Metsavend Erich Jerlet" Lattu, Kaisa "Hambaarsti po...